Häiriö-tiedotteet

Liedon Vesi tiedottaa asiakkaitaan tekstiviesteillä sekä äkillisistä, että ennakoiduista vesihuollon häiriötilanteista. Häiriötilanteen syntyessä voit ottaa meihin yhteyttä numerosta 0500 742 191

Häiriötiedotteet

Liedon Vesi tiedottaa asiakkaitaan tekstiviesteillä sekä äkillisistä, että ennakoiduista vesihuollon häiriötilanteista. Häiriötilanteen syntyessä voit ottaa meihin yhteyttä numerosta 0500 742 191

Häiriötiedotteet

Liedon Vesi tiedottaa asiakkaitaan tekstiviesteillä sekä äkillisistä, että ennakoiduista vesihuollon häiriötilanteista. Tekstiviesteillä asiakkaat saavat nopeasti tiedon vedenjakelun muutoksista ja pystyvät ennakkoon varautumaan vesikatkoihin. 

Varmistathan, että olet ilmoittanut häiriötiedottamisessa käytettävän matkapuhelinnumeron Liedon Vedelle. Puhelinnumeroita voi ilmoittaa useampia. Asunto-osakeyhtiöissä häiriöilmoitusten tiedotusvelvollisuus on kiinteistöjen isännöitsijöillä. Siitä huolimatta myös asunto-osakeyhtiön asukkaat voivat ilmoittaa puhelinnumeronsa ja saada häiriöviestit suoraan vesihuoltolaitokselta.   

Puhelinnumeron voi ilmoittaa KulutusWebin kautta tai yhteydenottolomakkeella Liedon Veden asiakaspalveluun. Häiriötilanteista tiedotetaan tekstiviestin lisäksi myös Liedon Veden internetsivuilla ja somekanavissa (Facebook: Liedon Vesi)

Tilaa häiriötiedotteet puhelimeen

Tiedotamme tekstiviestillä käyttökatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Tiedottaminen lisää turvallisuutta sekä luottamusta. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi salainen /estetty puhelinnumero tai työliittymä, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi alla, jotta voit saada tekstiviestit.

Myös vuokra- tai vapaa-ajan asunnon, kesämökin tai vst. omistaja voi rekisteröidä puhelinnumeronsa siihen osoitteeseen, mikäli vakituinen koti-osoite on muualla. Tiedotteita voi tilata itselleen useammasta osoitteesta.

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Tilaa Häiriötiedotteet

Rekisteröinti ohjeet:

  1. Lisää puhelinnumero, halutessasi voit lisätä muut tiedot – paina Lähetä PIN-koodi
  2. Sinulle lähetetään PIN-koodi syöttämääsi puhelinnumeroon
  3. Syötä saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  4. Paina OK

Katu-osoitteen lisääminen

  1. Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Kentissä automaattinen täyttö
  2. Tarkista kirjaamasi tiedot ja klikkaa jatka-painiketta vahvistaaksesi osoitetietosi rekisteröitymisen.
  3. Valmista – saat jaksossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne.

Voit rekisteröidä enemmän kuin yhden osoitteen

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen.

Tietosuoja: Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä. Huom. kunnallinen toimija ei koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkailleen. Jos tällaista esiintyy, voi kyseessä olla tietojenkalastelu puhelimella eli nk. ”smishing”.

Häiriöt

Häiriökartta

Tässä näet ajankohtaiset häiriötiedotteet

Tilaa häiriötiedotteet puhelimeen

Vesihuollon vikapäivystys

0500 742 191

Usein kysyttyä

Vastauksia kysymyksiin Liedon Veteen liittyen

Lue lisää
Haluan liittyä Liedon Veden vesi- ja viemäriverkostoon, miten toimin?
Asiakas hakee liittymistä vesi- ja viemäriverkostoon. Hakemus löytyy Liedon Veden nettisivuilta ( Lomakkeet – Liedon Vesi ).

Kun liittymissopimus on allekirjoitettu sekä asiakkaan, että vesihuoltopäällikön toimesta voidaan tilata liitostyöt.

Liitostyöt toteuttaa vain Liedon Veden henkilökunta.
Miten ja missä vaiheessa liitostyö tilataan?
Liitostyö voi tilata, kun liittymissopimus on allekirjoitettu.

Tilaus tehdään Liedon Veden vikapäivystys numerosta 0500 742191.

Liitostyö tulee tilata hyvissä ajoin noin kaksi viikkoa ennen liitostyön tarvetta.

Liitostyöt toteuttaa vain Liedon Vesi!
Mitä vesiliittymä sisältää?
Vesiliittymä sisältää oikeuden liittyä ja käyttää vesijohto- ja viemäriverkostoa.

Liittymämaksuun sisältyy 30 metriä vesijohtoputkea. Mikäli tarve on pidempään putkeen, laskutetaan ylimenevä osuus metrimääräisesti Liedon Veden toimesta.

Liitostyömaksu sisältää vesimittarin kokoa 20 sekä talosulkuventtiilin. Mittarointi laskutetaan erikseen.
Ostin/myin kiinteistön, liittymissopimuksen siirto uudelle omistajalle?
Sopimuksen siirtoa tehdessä tulee täyttää hakemus sopimuksen siirrosta, joka löytyy Liedon Veden nettisivuilta (Lomakkeet – Liedon Vesi).

Kiinteistön omistajan tiedot eivät päivity esimerkiksi maistraatin kautta Liedon Vedelle, vaan uuden omistajan laskutustiedot tulee ilmoittaa meille.

Vedentulo on lakannut, mitä minun kuuluu tehdä?
Selvitä tehdäänkö talossa / taloyhtiössä korjaustöitä, jonka vuoksi veden tulo on voitu katkaista. Myös vesijohtotyöt ovat mahdollisia asuinalueellasi.

Ennalta suunnitelluista vesihuoltotöistä Liedon Vesi tiedottaa asiakkaita etukäteen tekstiviestillä.

Äkillisissä putkirikkotilanteissa Lieden Vesi tiedottaa asiakkaitaan mahdollisimman pian tekstiviestillä, nettisivuilla ja Facebookissa.

Voit tarkastaa tilanteen häiriökartalta. Tarvittaessa ota yhteys Liedon Veden vikapäivystykseen 0500 742 191 (24h).

Ota Yhteyttä

Reittiohjeet
taustakuva

Verkkolaskutusosoite

Liedon kaupunki (ml. Liedon Vesi) ottaa vastaan ostolaskuja ensisijaisesti verkkolaskuina.

Verkkolaskuosoite Liedon kaupunki 003701346986 Välittäjätunnus Apix Messaging Oy 003723327487

Laskuilla tulee olla Liedon kaupungin y-tunnus 0134698-6.

Liedon Vedelle osoitetuille laskuille viitteeksi 8001 tai ostajan kanssa sovittu merkki.